Vraag en antwoord kleding en materialen

Regelmatig ontvangen we vragen over kleiding en materialen binnen Be Quick ’28. We hebben al deze vragen én antwoorden nu overzichtelijk bij elkaar verzameld.

Staat uw vraag er niet bij of ontbreekt er informatie? Laat het ons dan weten op kleding-materialen@bequick28.nl

ALGEMEEN

Waar heeft een team recht op?

Klik hier om naar een overzicht van het leasepakket te gaan.

Wie is verantwoordelijk voor de kleding en materialen tijdens het seizoen?

De leider is verantwoordelijk. Hij/zij moet zorgdragen dat alles netjes en volledig blijft.

Wat is het beleid op het gebied van merken en kleuren?

Be Quick ’28 heeft een Craft kledinglijn, hier mag niet vanaf geweken worden. De kleding moet ook bij onze vaste leverancier gekocht worden.

Uittenue: Hierin mag alleen gespeeld worden als de KNVB regels het verplichten, anders speel je altijd in het rode thuis tenue.

Warming-up shirts: dit zijn ook warming-up shirts en is geen wedstrijdtenue. Je mag hier alleen in spelen als de KNVB regels je verplichten om in een andere kleur te voetballen.

Staat het een team vrij om zelf kleding aan te schaffen (al dan niet bedrukt met sponsornaam)?

Nee, dat is niet mogelijk. Onze sponsordeal met Craft en Passie4Sport verbieden dit.

Waarom moet ik aan het einde van het seizoen alles inleveren?

Inleveren moet omdat we willen zorgen dat voor het nieuwe seizoen de leider een nette en correcte tas uitgereikt krijgt. Er wordt geteld en eventuele onvolkomenheden worden weer aangevuld (en eventueel doorbelast aan de veroorzaker).

Wat gebeurt er met oude spullen die niet meer gebruikt kunnen/mogen worden?

Oude spullen die niet meer gebruikt kunnen of mogen worden (bijvoorbeeld omdat de sponsor niet meer actief is), kunnen door de teams als trainingskleding worden gebruikt. Wat niet meer wordt gebruikt gaat naar een goed doel.

KLEDING

Het tenue van mijn team is versleten, kunnen we volgend seizoen een nieuw tenue krijgen?

De kleding wordt eens per 3 jaar vervangen (augustus 2021 wordt alles vervangen). Dus een tenue moet 3 jaar meegaan en zal tussentijds niet volledig vervangen worden.

Mijn broekje/sokken zijn kapot, waar kan ik nieuwe krijgen?

Stuur een mail naar kleding-materialen@bequick28.nl, en er worden afspraken met u gemaakt wanneer u de nieuwe spullen kunt komen ophalen.

Wel is van belang dat we weten waarom iets kapot of weg is. Is een speler bijvoorbeeld zijn broekje kwijt, dan zullen we deze kosten wel op de speler verhalen.

Mijn shirtje (met sponsor erop) is kapot. Wat moet ik doen?

Stuur een mail naar kleding-materialen@bequick28.nl, en er worden afspraken met u gemaakt wanneer u de nieuwe zaken kan komen ophalen.

Wel is van belang dat we weten waarom iets kapot of weg is. Is een speler bijvoorbeeld zijn shirt kwijt, dan zullen we deze kosten wel op de speler verhalen.

De bedrukking laat los, wat moet ik doen?

Stuur een mail naar kleding-materialen@bequick28.nl, en er worden afspraken met u gemaakt hoe dit opgelost gaat worden. Of het shirt wordt gerepareerd, of er wordt een nieuw shirt besteld.

We hebben te weinig spullen voor ons team, waar kan ik extra spullen krijgen?

Stuur een mail naar kleding-materialen@bequick28.nl en er wordt gekeken hoe u aan extra spullen kan komen.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat nieuwe kleding wordt geleverd en waar kan ik het ophalen?

Tussen bestellen en opleveren zit minimaal 3 tot 4 weken. U bespreekt met de kledingcommissie wanneer en waar u de kleding kunt ophalen.

Mijn team moet een wedstrijd in een uittenue spelen. Zijn er uittenues beschikbaar?

Be Quick heeft drie uittenues beschikbaar. Ze worden door het wedstrijdsecretariaat beheerd. Als u op voorhand al weet dat u een uittenue nodig heeft, stuur dan uiterlijk donderdag een mail naar kleding-materialen@bequick28.nl om het tenue te reserveren.

Komt u er op de wedstrijddag zelf achter dat uw team in een andere kleur moet spelen, vraag dan bij het wedstrijdsecretariaat om het tenue. Let op, hiervoor gelden de volgende regels:

  • Het wedstrijdsecretariaat noteert naam en telefoonnummer van de leider van het betreffende team.
  • Het team zorgt ervoor dat het tenue uiterlijk de eerstvolgende donderdag gewassen en opgevouwen achter de bar wordt afgeleverd.
  • Het kan zijn dat er geen (passend) uittenue beschikbaar is. Het is altijd de verantwoordelijkheid van het team zelf om een geschikt tenue te hebben, niet die van de kledingcommissie of het wedstrijdsecretariaat.

MATERIALEN

Waar heeft een team recht op?

Ballen, ballenzak, waterzak, hesjes, dopjes

Hoe lang moet je met deze spullen doen?

Minimaal een jaar

Staat het een team vrij om zelf spullen aan te schaffen?

Be Quick heeft zaken op voorraad en die kan een elftal krijgen. Wijk je hier vanaf, dan is dat op eigen kosten en kan ook niet gedeclareerd worden.

Waar laat ik de trainingsmaterialen?

In het ballenhok, in de materialen-hok van je team.

Krijg ik een sleutel van het ballenhok?

Ja, per team wordt één sleutel van het ballenhok verstrekt. Bij uitzondering kunnen er voor een team 2 sleutels uitgereikt worden.

Mag ik de sleutel van het ballenhok namaken zodat meerdere teamleden er eentje hebben?

Nee, je kan, indien gewenst, een extra sleutel via Be Quick ’28 krijgen

SPONSORING

Algemeen beleid sponsoring kleding en materialen

Wil je een sponsor benaderen, dan heb je vooraf toestemming nodig van de sponsorcommissie (sponsoren@bequick28.nl). Deze toestemming is nodig om te bepalen of er geen dubbelingen plaatsvinden (is iemand anders ook al met deze sponsor in gesprek), of dat er geen belangenverstrengelingen zijn (jij wilt bijvoorbeeld de Rabobank als sponsor, terwijl ING onze sponsor is).

Als dit akkoord is, dan wordt er een offerte opgesteld. Deze offerte geef je aan de sponsor. Die kan de offerte getekend retourneren. Pas als deze geretourneerd is, dan gaat alles besteld worden. Zonder getekende offerte wordt er niets besteld.

Ik heb een sponsor gevonden voor mijn team, wat moet ik doen?

Er zijn diverse stappen die dan ondernomen gaan worden:

  1. Er moeten maten bepaald worden. Maak via mail (kleding-sponsoren@bequick28.nl) een afspraak om de kleiding te passen.
  2. Na het passen gaat de kledingcommissie het volgende doen:
    1. Het logo wordt opgevraagd bij de sponsor
    2. De kleding wordt besteld en bedrukt
    3. De sponsorcommissie wordt gevraagd een contract op te stellen (indien de sponsoring meerdere jaren betreft) en zij gaat een factuur opstellen.
    4. Zodra alles gereed is, zal de kledingcommissie alles aan u uitreiken.
    5. U zorgt voor een attentie voor de sponsor en stuurt hiervan een kort verslag met foto naar webmaster@bequick28.nl

Ik wil sponsoren, wat moet ik doen?

Neem contact op met de sponsorcommissie (sponsoren@bequick28.nl).

Wat als mijn team geen sponsor heeft?

Dan voetbalt u zonder sponsornaam op het shirt en kunt u zelf op zoek naar een sponsor.

2022 Copyright Be Quick '28 | Powered By Be Quick '28 and dr. Pepper 🌶